כל מי שמנהל עסק או חברה, ללא קשר לגודל שלהם או לתחום העיסוק – יודע כמה חשוב לדאוג שהלקוחות תמיד יהיו שבעי רצון ויקבלו את המענה הדרוש להם בכל רגע. יש הרבה רבדים של מתן שירות ללקוח וכל בעל עסק צריך למצוא את הנוסחה שתהיה הכי מתאימה ללקוחות שלו ולאופי העסק שהוא מנהל. הנושא של שימור לקוחות למשל הוא נושא שיש מי שחושבים שהוא רגיש, שכן בדרך כלל הוא ייכנס לפעולה כאשר הלקוחות יביעו חוסר שביעות רצון מהתפקוד של העסק אך אפשר בעצם לראות בכל פעולה של העסק פעולה של שימור הלקוח. לקוח מרוצה הוא לקוח שיישאר ויישמר.
איך זה מתבצע הלכה למעשה?
אם כך, שימור לקוחות, כשמו כן הוא – זהו מערך של פעולות שבעל העסק יבצע על מנת לדאוג שהלקוחות שלו שבעי רצון, מרוצים מכל מה שהעסק מציע ורוצים להישאר ולא לעזוב או לבצע רכישות מעסק אחר. יש מגוון רחב של פעולות שאפשר לבצע וכל בעל עסק צריך לבחור את אלה שמתאימות לו, לעסק שלו ולקהל הלקוחות שלו. באמצעות סדנאות לחברות אפשר להכיר לעומק את התחום הזה ולהכיר את הנושא של שימור לקוח ואיך הוא מתבצע – שיחות טלפון מדי פעם, שמירה על קשר דרך ערוצי המדיה השונים, הצעת מבצעים או הטבות ללקוחות נאמנים ועוד.
החשיבות של שימור לקוחות
לקוחות אוהבים להרגיש שבעל העסק רואה אותם ומעריך אותם. לשום עסק אין זכות קיום אם הוא לא מוקיר ומעריך את הלקוחות שלו ולכן חשוב מאד שהלקוחות ירגישו שהעסק מתייחס אליהם ויודע להודות להם. כאשר מערכת היחסים בין העסק לבין הלקוחות תהיה דו צדדית והדדית הלקוחות ירגישו שהם מהווים חלק ממשפחה והם לא ימהרו לעזוב או לשקול לעבור לקנות מעסק אחר. בכל פעולה של העסק שמבוצעת עבורם הם ירגישו שחושבים עליהם, מוקירים אותם ומעריכים את הרכישות שלהם, מה שיוביל לקנייה הבאה. מעגל זה הוא המעגל הרצוי הן מבחינת הלקוחות והן מצד בעל העסק והוא האופטימלי.