כך מציאות רבודה תשנה את העולם שהכרנו

תוכן עניינים

אי אפשר להתעלם מהפריצה לחיי היומיום של המציאות הרבודה, זו שכמעט לוקחת אותנו באופן ממשי ומוחשי לאן שאנחנו רק רוצים. המשתמש עומד במקום וחווה חוויות אחרות, שונות לחלוטין מהחוויות שיש במקום שבו הוא נמצא. כיום זה כבר אפשרי, לאחר לא מעט שנות פיתוח אבל בהחלט עם תנופה מדהימה של עולם הדיגיטל והאינטרנט. בזכות המציאות הווירטואלית הזאת אפשר לעשות, לראות ולחוות דברים כפי שאי אפשר היה עד היום וללא ספק מדובר בחוד החנית של הטכנולוגיה העכשווית. מעבר לכיף והפנאי שנותנת המציאות הרבודה יש בה כדי לשפר ולשדרג אינספור תחומים מתחומי החיים ולהפוך אותם להרבה יותר נוחים, איכותיים, נגישים וכאלה שהם ברמה גבוהה במיוחד. אז באילו תחומים אפשר כבר עכשיו לראות את המציאות המדומה ולמה היא כל כך מעניינת?

 

המציאות הרבודה שמשנה את המציאות האמיתית

קל מאד להתאהב, שלא לומר להתמכר לכל מה שהמציאות הרבודה מציעה. האפשרויות שלה לא פחות ממדהימות, האיכות גבוהה מאד ובעצם אפשר לומר שהיא מאפשרת להרגיש ולחוש בדיוק את מה שהיא מעבירה, גם אם מדובר בחוויה מרוחקת או כזאת שלא אמורים לחוות במיקום או הסיטואציה שבה נוכחים באופן פיזי. אפשר לקחת כדוגמה את נושא הביקור בערים או מדינות אחרות, כלומר את עולם התיירות. בעודו מרכיב משקפי vr יכול המשתמש לטייל בכל מקום שהוא רוצה. לראות את הרחובות ואת כל מה שקורה בהם, לבקר במוזאונים או באטרקציות אחרות, להרגיש בצורה מוחשית איך ירגיש הביקור במקום הזה וכל זאת – בלי להיות שם באמת. את הקונספט הזה אפשר לקחת גם לתחומים אחרים ובהחלט כבר יש פעילות מגוונת ומעניינת בדיוק בזה.

 

מתי אפשר לראות שימוש במציאות הרבודה?

כיום יש שימוש נרחב באביזרי המציאות הרבודה במגוון רחב של תחומים וחלקם כאלה שנחשבים לבלתי צפויים. מעבר לעולם התיירות שמקרב חוויות חדשות ואותנטיות אפשר לראות את המציאות הווירטואלית כמובן כחלק בלתי נפרד מעולם הגיימינג ולאחרונה הצביעו לא מעט מחקרים על כך ששימוש במציאות הרבודה על ידי אנשים בוגרים בגיל השלישי מסייע להם לחזק את היכולות המוחיות והקוגניטיביות שלהם, דוחה את השפעות הדמנציה ואפילו מרכך את תסמיני האלצהיימר. אין ספק שעם הזמן אפשר יהיה לראות את המציאות הרבודה ביותר ויותר מקומות ואפשרויות שבהם היא לא רק מהווה מותרות, פנאי ופינוק אלא סיוע של ממש לשדרוג איכות החיים. בהחלט לא רחוק היום ועם הזמן ממשיכים הפיתוחים והחידושים של המציאות הרבודה.

 

 

שימושים עתידיים במציאות הרבודה

אי אפשר לשכנע את המאזינים שהמציאות הרבודה עומדת לשנות את המציאות האמיתית בלי לספר אילו תחומים נוספים ייקחו בה חלק. כיום אפשר לראות את ניצני המחקרים הרפואיים שבודקים איך אפשר להיעזר בטכנולוגיה המתקדמת גם בעת ביצוע פעולות כירורגיות שעד כה היו נחשבות למורכבות וסבוכות. כאשר הטכנולוגיה מאפשרת להרגיש כאילו נמצאים במקום אחר – יתכן מאד ואפשר יהיה להיעזר בה גם לבדיקה מרחוק של מצב רפואי או בעיה שמאתגר יותר לבדוק אותה. תחום החינוך גם כן יכול לצאת נשכר משימוש באביזרים והתוכנות של המציאות הווירטואלית וייתכן מאד שבעזרתם אפשר יהיה ללמד נושאים או תכנים שכיום עם ספרים או חוברות עבודה פחות מובנים וקשה יותר ללמוד אותם. בנוסף לזה, אפשר יהיה לצרף לתוכנית הלימודים תכנים נוספים שעד כה לא היו חלק ממנה.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: