מה זה דרופשיפינג ואיך ניתן לעשות את זה?

תוכן עניינים

במידה ויצא לכם לאחרונה לחפש בגוגל לגבי סחר באמזון, או באיביי, סביר מאוד להניח שאחד מהמושגים שנתקלתם בו הכי הרבה פעמים הוא המושג הבא – דרופשיפינג. ולא סתם מדובר על ביטוי פופולארי – שכן דרופשיפינג, נחשב כיום לאחר מהתחומים הכי פופולאריים והכי נפוצים בקרב כל מי שמעוניין לסחור בצורה דיגיטלית ואינטרנטית. בקצרה – מושג זה הוא מושג אשר מתייחס לטכניקה של מסחר באינטרנט, טכניקה שהופכת את הסחר ברשת לקלה הרבה יותר עבור הסוחרים. ישראלים רבים כיום, מחזיקים בעסקי דרופשיפינג מצליחים. בשורות הקרובות, נעמיק במושג, ננסה להבין למה הוא בדיוק מתייחס, וננסה להבין כיצד הוא עובד.

אז מה זה בכלל דרופשיפינג? ואיך זה אמור לעבוד?

השורה התחתונה של דרופשיפינג, זה שמדובר על שיטת מסחר, שכחלק ממנה, הסוחר לא צריך להחזיק באופן פיזי במוצרים אותם הוא מוכר. כלומר, בעל העסק הופך להיות מעין מתווך, כזה שלוקח מוצרים מסוימים מיצרן מסוים בעולם, ושולח אותם לרוכשים ברחבי העולם כולו. פתיחת עסק של דרופשיפינג, עשויה להיות מורכבת למדי, והיא עשויה לכלול שלבים רבים לדוגמת – מציאת ספקים, בניית אתר חנות, וכיוצא בזאת. עסק דרופשיפינג הוא עסק שנבנה לאט לאט – עליכם להשקיע באלמנטים רבים מאוד על מנת שהחנות האינטרנטית שלכם תהינה מוצלחת – החל מבניית אתר אינטרנט, קידום ממומן בגוגל, קידום ממומן ברשתות החברתיות, וכיוצא בזאת.

 

אילו זירות מסחר נפוצות קיימות בתחום זה

אם תחפשו את המושג "דרופשיפינג" באינטרנט, סביר להניח שאתם תתקלו באופציות המרכזיות הבאות – אפשר למצוא עסקים אלו באיביי (זירת המסחר הנפוצה ביותר בתחום זה), באמאזון, ובנוסף גם באלי-אקספרס. כל זירת מסחר שכזו, מביאה יחדה איתה יתרונות וחסרונות שונים, שעליכם לקחת בחשבון טרם פתיחת עסק דרופשיפינג בזירת המסחר שמתאימה ביותר לאופי החנות שלכם.

היתרונות אל מול החסרונות

כמו בכל דבר גם בתחום זה יש יתרונות ויש חסרונות ששווה וכדאי להכיר לכאן ולכאן. היתרון הראשון ואולי הבולט ביותר בא לידי ביטוי בכך שאתם יכולים להרשות לעצמכם מגוון ומבחר גדול של מוצרים מבלי להשקיע הרבה כסף. חברות אשר מחזיקות את המוצרים שהן מוכרות במלאי, צריכות לשלם עשרות ומאות אלפים של שקלים חודש בחודשו, ולא בטוח שהן ימכרו את הכל, אז הן יצטרכו להוריד מחירים ולעדכן מבצעים. לעומת זאת, שיטת דרופשיפינג מאפשרת לכם לבצע רכישה אך ורק לפי היכולות הכלכליות שלכם. מעבר לכך, אתם רוכשים מהספק את המוצרים רק אחרי שקיבלתם תשלום עליהם מהלקוח וזה יתרון נוסף, ככה שגם אם לא מכרתם מוצר כזה או אחר, הסיכון שלכם נמוך עד אפסי. החסרונות בשיטת דרופשיפינג קשור במיוחד לספק אבל האחריות כאן היא עליכם. כלומר, אמנם הספק מטפל באריזה ובמשלוח אבל אם יש חוסרים, אם איכות האריזה לקויה ואם המשלוח מאחר, אתם אחראיים על זה והשם שלכם הוא זה שנפגע ולא שלכם.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: