עסק חדש? – כל הדברים שצריך לדעת

תוכן עניינים

יזמים צעירים? תמיד חלמתם להיות אדון לעצמכם ולהקים עסק חדש? הקמת עסק הוא אתגר לא פשוט שצריך לבוא לקראתו ערוכים מבחינה עסקית, מבחינה פיננסית, אך גם מבחינה רגשית. בשורות הבאות נציג בפניכם את כל מה שצריך וכדאי לדעת על הקמת עסק חדש.

 

נתחיל דווקא מהסוף – יש תחרות וצריך לבנות תכנית שיווקית אסטרטגית

אם כבר יש לכם רעיון מגובש לעסק, הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות הוא לחשוב קדימה. בכל ענף, בכל תחום יש תחרות מאוד גדולה, בעיקר מאז העידן הדיגיטלי בו נפתחו חנויות בכל התחומים. תוכלו להתחיל לברר על תהליך הכולל בניית אתרים, קידום של האתר שלכם, להבין את הפעילות ברשתות החברתיות השונות ולאט לאט ובהדרגה לבנות תכנית אסטרטגית שיווקית לעסק החדש שלכם.

 

רואה חשבון פתיחת תיקים ומה שביניהם

לפני שתקימו את העסק או אולי אפילו תוך כדי תנועה, תצטרכו להתעסק עם לא מעט תהליכים בירוקרטיים. לשם כך, חשוב שיהיה לכם רואה חשבון שאתם יכולים לסמוך עליו. את התיקים שיש לפתוח, יש לקשר לגודל העסק, כלומר אם מדובר בעוסק פטור, זה קצת שונה מעוסק מורשה או חברה בע“מ. הרשויות מולן צריך להתנהל הן פתיחת חשבון בנק עסקי, הקמת תיק במע“מ, מס הכנסה, הסדר התשלומים החודשיים לביטוח לאומי ועוד. רואה חשבון מקצועי יטפל עבורכם בכל מה שצריך ויוריד מכם הרבה התעסקות.

הגדירו מטרות

ככל שתהיו יותר מדויקים במטרות שלכם, ככה הסיכויים שהעסק יצליח, יפרח וישגשג יגדלו. יש כל מיני סוגים של מטרות כמו למשל מטרות כלכליות – איפה היינו רוצים שהעסק יהיה בעוד חודש, בעוד שלושה חודשים ובעוד חצי שנה? מטרות הקשורות ללקוחות שלנו, כמו למשל כמה לקוחות היינו רוצים שיהיו לנו בעוד X זמן, מטרות הקשורות לעובדים שלנו ועוד. חשוב מאוד לייצר מערך הגיוני שיבוא לידי ביטוי בבחירת הערכים שמייצגים את העסק.

 

מיתוג זה שם המשחק

הקהל שלכם ניזון ממותגים. לכן, כדאי כבר בשלבים ההתחלתיים להחליט איך הייתם רוצים להציג את עצמכם לקהל שלכם, ללקוחות שלכם. חשוב לשים דגש על אופי המותג, איזה ערכים מאפיינים אתכם, מה מייחד אתכם לעומת המתחרים, איך הייתם רוצים לבדל את עצמכם, איזה צבעים יאפיינו את המותג שלכם ואיזה סמל. כל אלה יאפשרו לכם לבנות מותג חזק, דומיננטי ומצליח.

 

רשתות חברתיות

העולם ניזון מרשתות חברתיות. שם כולם נמצאים, שם כולם מקבלים את התוכן שהם רוצים לצרוך ולא רק זה, הם בוחרים אותו. הדבר הראשון שאתם צריכים לבדוק כדי לייצר תנועה ברשתות החברתיות, הוא להבין מי הקהל שלכם. אחרי שתבינו מי הקהל שלכם, תוכלו להבין באיזה רשתות חברתיות לפעול.

ועוד כמה טיפים שיכולים לעזור לכם בתהליך הקמת עסק

  • הכירו את המתחרים שלכם- אם אתם באמת מתכננים לשחות בים של הכרישים הגדולים, אתם צריכים להכיר אותם. לפני שמקימים עסק חשוב להבין מי המתחרים שלכם, לנסות לחקור את הנושא לעומק, אפילו אם ניתן לגלות את כל הנושא של תזרים מזומנים.
  • הלוואות – אם אתם מתכננים לקחת הלוואה לקראת הקמת העסק, בדקו היטב את הריביות ותנאי ההחזר, השוו בין הבנקים ורק אז תחליטו.
  • תיעזרו במי שאפשר- אם יש לכם חברים או משפחה שיכולים לעזור לכם עם העסק, שווה להיעזר בהם.

 

לסיכום, הקמת עסק חדש איננה עניין של מה בכך ושווה לעשות מחקר שוק, להבין לאיזה כיוון עסקי אתם הולכים, לחקור את המתחרים ורק אז לקבל החלטות.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: