חדשנות שתשנה את חיינו? הייטק בעולם הרפואה

תוכן עניינים

אם יש תחום שאי אפשר לחיות בלעדיו תרתי משמע הוא תחום הרפואה. בעשור האחרון בעקבות העליה בכמות ההמצאות, החידושים והסטארטאפים בתחום זה, נראה כי איכות חייהם של מטופלים רבים הולכת להשתנות ואצל חלקם כבר מורגש השינוי. החל מטיפולים חדשניים שמקצרים את זמן המחלה, דרך תרופות פורצות דרך ועד מכשירים לטיפול במציאות מדומה – הנה כמה חברות הייטק בעולם הרפואה שכדאי לכם להכיר.

הייטק בעולם הרפואה

הייטק בעולם הרפואה

חברת ReWalk מציגה פיתוח חדשני

הנה דוגמא קלאסית ליזמות ישראלית פורצת דרך שפיתחה שלד חיצוני שלמעשה מתלבש על חלקו התחתון של גוף המשתמש. המכשיר מעצים את תנועות האגן ועוזר למשותקים לעמוד, ללכת, לעלות במדרגות ולגרום לגוף להטות את השווית לכיוון הנכון.

הנגשת מידע רפואי

חברת Telesofia פיתחה טכנולוגיה שהופכת כל מידע רפואי להרבה יותר נגיש. היא עושה את זה עם סרטוני וידיאו שעוברים התאמה בעריכה למשתמשים. כל המידע הרפואי מונגש במערכת בין אם זה תרופות, ניתוחים, פרוצדורות רפואיות מורכבות ועוד. בסרטונים ניתן לצפות מכל מכשיר מבלי הצורך להתקין תוכנות מיוחדות או אפליקציות.

מהשמיים לחדר הניתוח

חברת Surgical Theater, לקחה את הטכנולוגיה שקיימת בסימולטורים של מטוסים ושדרגה אותה לחדרי ניתוח בבתי חולים. שימוש במידע קיים מבדיקות CT ו- MRI מאפשר לבצע טרנספורמציה לתלת מימד ולהציג בפני רופאים תהליכים באמצעותם הם יכולים לנווט בין אזורים שונים במוח  ובשאר האיברים בגוף וכך הם בעצם מבינים מה קורה ”בשטח“ לפני התהליך הניתוחי ומגיעים אליו מוכנים.

הריון בטוח

חברת TotallyPregnant, מציעה אפליקציה חדשנית לנשים בהריון בה ניתן לאגד את כל המידע החשוב הרלוונטי במקום אחד. באמצעות האפליקציה ניתן לעקוב אחרי שלבי ההריון השונים, לבצע מעקב תזונתי מקיף, ליצור תמונות, להתייעץ עם בעלי מקצוע מהתחום, לרכוש שיעורי הכנה לקראת לידה כמו יוגה ופילטיס, לרכוש את הציוד המתאים לקראת הלידה ועוד.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: