קריירת כדורסל מקצועי – הדרך אל ההצלחה

תוכן עניינים

מי מאיתנו לא ראה כוכבי על בתחום הכדורסל בתור ילד וחלם על הצלחה ממש שמו שלהם. שחקנים כמו לארי בירד, מייקל ג׳ורדן, קובי בראיינט, לברון ג׳יימס ועוד הציטו את הדמיון של נערים רבים וגרמו להם להתאהב בתחום ולהתחיל במסע אחרי קריירת כדורסל מקצועי כאשר גם אצלנו כוכבים כמו דורון שפר ועומרי כספי שתיחזקו קריירה מוצלחת בארצות הברית, או דני אבדיה שמשחק כיום בליגה טובה בעולם. אך למען קריירה מצליחה שכזו צריך להקריב לא מעט ולעבוד קשה הן בפאן הפיזי והן בפאן המנטלי ועל כך נדבר בהמשך.

 

אימונים בקצב גבוה

על מנת להיות שחקן כדורסל מצליח ברמות הגבוהות ביותר של הכדורסל העולמי לא מספיק להתאמן אך ורק במסגרת הקבוצה בה אנו משחקים. על מנת לבלוט ולהיות הטוב ביותר, על השחקן להראות גרף שיפור בצורה מתמדת, לחזק נקודות תורפה במשחק שלו ועוד. את כל אלה יבצע השחקן בעזרת אימונים אישיים כאשר המאמן האישי שלו יעבוד איתו על נקודות כאלה ואחרות שיעזרו לשחקן לסגור פערים וכמובן גם על נקודות חזקות של השחקן בכדי להשתפר ולהיות בעל יתרון יחסי על פני שחקנים אחרים. מעבר לכל אלה, שחקנים מקצועיים או כאלה השואפים להיות מקצוענים יום אחד יבצעו אימוני כושר אישיים בחדר הכושר, אימוני פילאטיס לחיזוק שרירי הליבה והגמישות ועוד, כל זאת כמובן כדי להיות הכי מוכנים שאפשר מבחינה פיזית לקריירה מוצלחת בתור שחקן כדורסל. תוכלו לקבל מידע נוסף בנוסף באתר ronsport.com.

 

עבודה על הצד המנטלי

אין ספק שכל האלמנטים שציינו קודם לכן במסגרתם עובד השחקן על הפאן הפיזי שלו ועל טכניקות של משחק הכדורסל, לא פחות חשוב הוא לעבוד על הצד המנטלי. שחקן כדורסל נמדד לעיתים רבות ברגעי משבר כמו למשל התמודדות עם פיגור של קבוצתו במהלך משחק, או התמודדות עם רצף של הפסדים. על השחקן להראות את היכולת הגבוהה ביותר שלו, גם כאשר הוא נמצא בתקופה לא טובה או כמובן אם הקבוצה לא נמצאת בשיא שלה. בנוסף בכדי לטפח קריירת כדורסל מקצועי נערים רבים מבצעים ויתורים כואבים על חלק מחוויות הילדות שלהם, כמו ללכת לישון מאוחר, בילויים עם חברים, שתיית אלכוהול ועוד. אלו הם ויתורים מנטליים גדולים ולכן בכדי להתמודד איתם ועם הדברים שציינו קודם לכן שחקנים רבים נעזרים בשירותיו של פסיכולוג ספורט. זהו איש מקצוע לכל דבר ועניין בעולם הספורט ותפקידו לתת לשחקנים כלים להתמודדות עם סיטואציות שונות תוך כדי המשחק, אך כמובן גם עם סיטואציות בהן הם נתקלים בחיי היום יום שלהם.

 

 

לא להיות עוד שחקן בינוני

בכדי לא להיות עוד שחקן בינוני חשוב מאוד לעשות את כל הדברים שציינו עד כה אך בכדי לעשות אותם בצורה נכונה, ולקבל את ההדרכה המקצועית הזו בכדי להצליח בעולם בכדורסל חשוב מאוד שתהיה לכם יד מכוונת, איש מקצוע שיעזור לכם לקחת את הקריירה שלכם למקום טוב יותר. כמובן שגם תמיכה של המשפחה היא חשובה מאוד במקרה בו הילד שלכם רוצה קריירה בתור שחקן כדורסל אך בכדי לעשות זאת בצורה נכונה, מקצועית ומדוייקת מומלץ להיעזר בשירותי ייעוץ של סוכן שחקנים. הסוכנים מכירים אנשי מקצוע בתחום בעזרת טביעת העין שלהם יוכלו לסייע לכם ולהפנות אתכם לאנשי המקצוע המתאימים ביותר עבור הילדים שלכם, כדי שאלו יצליחו בעולם הכדורסל. אין ספק שיש לא מעט ילדים שהיו רוצים להפוך לכוכב הכדורסל הבא של ישראל ולחלקם גם יש את היכולות, אך מה שיביא אותם בסופו של דבר ליעד הוא היד המכוונת.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: