אינסטגרם האם יש בזה כסף?

תוכן עניינים

הרשת החברתית אינסטגרם מבית מטה תפסה תאוצה רבה בעשור האחרון ואף הפכה להיות פופולרית יותר מהפייסבוק. העובדה שהיא הפכה ליותר ויותר פופולרית עם השנים הביאה לכך שהטראפיק עבר מרשתות חברתיות אחרות לאינסטגרם וכך מספר המשתמשים הלך וגדל. גם בהיבט של קניית צפיות ביוטיוב ולייקים בפייסבוק, חל שינוי מהותי והיום בעלי עסקים מעדיפים ליצור תנועה ברשת החברתית אינסטגרם. המגמה הזו הביאה לכך שעניינים רבים התנהלו על גבי רשת האינסטגרם ומפורסמים רבים ניהלו חשבונות אינסטגרם מצליחים עם עוקבים רבים, דבר שגרם לחברות מסחריות רבות להבין שאם הטראפיק עבר לשם, כדאי גם להן להיות נוכחים ברשת הזו ולכן מותגים וחברות רבות פתחו חשבונות עסקיים על מנת ליצור אינטראקציה יום יומית עם הלקוחות שלהם. הנוכחות של רשתות שיווק, מותגים וחברות עסקיות באינסטגרם גרם לכך שפתאום הם התחילו להתעניין בפרופילים בעלי מספר עוקבים רב, שלאו דווקא היו ידוענים או מפורסמים אלא אנשים פרטיים עם מספר רב של עוקבים בעקבות התוכן שהם פרסמו, שהפך אותם לפופולריים וכך בדיוק התחילה התופעה של משפיעני רשת. אבל עדיין נשאלת השאלה החשובה אינסטגרם האם יש בזה כסף?

משפיעני הרשת שלהם היו עוקבים רבים הפכו למעשה להיות אנשים שאותם מותגים או חברות מסחריות רצו לשתף איתם פעולה כדי לקבל חשיפה גבוהה יותר לקהלי לקוחות חדשים או בכדי ליצור אינטראקציה עם הלקוחות הקיימים שלהם. לשם כך הציעו המותגים שיתופי פעולה לאותם אנשים בדמות פרסום פוסט, שכן הם יודעים שהפוסט הזה זוכה לחשיפה רבה, והם כמובן גם יכולים לבחור משפיען רשת מהתחום שלהם. למשל, משפיען בתחום המסעדות והמזון מעלה פוסט שלו מבשל על סט מחבתות של חברה מסויימת. הדבר גורם לקהל העוקבים שלו, שאוהבים את תחום הבישול והמזון לחשוב על רכישת במחבתות של אותה חברה. בשורה התחתונה החברה של המחבתות שילמה ל משפיען רשת עבור הפרסומת וקיבלה פרסומת מטוגרטת בצורה מאוד נכונה.

 

האם ניתן לעלות את כמות העוקבים שלנו באינסטגרם? האם יש בזה כסף?

התשובה הפשוטה מאד היא כן, כי בדיוק כמו שיש קניית צפיות ביוטיוב, דבר שמשמש ערוצים מסויימים לעלות את הפופולריות שלהם, כך קיימת קניית עוקבים באינסטגרם. אך בכדי להיות רלוונטי לשיתופי פעולה מסחריים כמו שציינו קודם לכן, חשוב מאוד שעוקבים שלנו יהיו רלוונטיים. כך למשל, סתם עוקבים פיקטיביים לא יעניינו את חברת המחבתות שכן הם לא רלוונטיים עבורה, אך כאשר אותם עוקבים הם חובבי בישול ומסעדות הם הופכים לקהל יעד מטורגט בצורה מיטבית עבורה שכן אם תחום הבישול קרוב לליבם, והם עוקבים אחרי משפיען רשת מתחום המזון, והם רואים שהוא מבשל עם מחבתות של מותג מסויים, סיכוי גבוה שהם יעשו הנעה לפעולה וירכשו את המחבתות הללו.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: