קידום אתרים אורגני: מהו ולמי מתאים?

תוכן עניינים

עולם השיווק והפרסום דרך רשת האינטרנט הוא תחום חדש ומרתק בנוף. אמנם הוא כבר קיים מעל עשור, אך היה צורך ממש להמציא אותו יש מאין כשפרצה לחיים היומיומיים רשת האינטרנט והיה ברור שיש לה הרבה מה להציע לשלל בעלי עסקים, קטנים וגדולים כאחד.
כיום מוכרות דרכים רבות ומגוונות לקדם אתרים דרך הרשת. חשוב מאוד להבין שמדובר במקצוע לכל דבר ועניין. לא כל אחד יכול לעשות זאת. יש כאן חשיבות מאוד גבוהה לנושא של מיומנות וניסיון בשטח. מדובר בתחום שמשתנה ומתחדש כל הזמן וללא הרף. רק מי שעוסק בו מקרוב ומתמחה בו יוכל להיות מעודכן בכל הפרטים החדשים ובשינויים שחלים בו כל הזמן.

קידום אתרים

איך מבוצע קידום אתרים?

קידום אתרים – כשמו כן הוא: מיועד על מנת להביא לתודעתו של הגולש את דבר קיומו של עסק זה או אחר, שייתכן ויכול לסייע לו בשירותים או מוצרים שהגולש מחפש ברשתות החברתיות או במנועי החיפוש. זו המהות וזו המטרה. כדי להשיג את המטרה הזאת אפשר לפעול ולפנות דרך כמה ערוצים וכיוונים. להלן כמה אפשרויות נפוצות ופופולריות כיום בעולם קידום האתרים:

  • קידום במנוע החיפוש של גוגל: הופעתה של כתובת אתר העסק בין המקומות הראשונים בעמוד התוצאות שמתקבלות ונחשפות לעיניו של הגולש המחפש.
  • דף עסקי ברשתות החברתיות: לשם כך, צריך לבחור את הרשת החברתית שמתאימה לעסק עצמו ולשירותים או המוצרים שהוא מציע. בנוסף, שתהיה זו הרשת החברתית שבה נמצא (בצורה וירטואלית) קהל היעד של העסק.
  • תחזוק אתר אינטרנט: אתר אינטרנט שנבנה, מעוצב ומתוחזק על פי כללים ועקרונות ידועים של עולם קידום האתרים הוא נכס דיגיטלי חשוב ומהותי. יש משמעות לכל אלמנט שייבחר להופיע בו.
  • מעורבות ברשת: השתתפות בפורומים או קבוצות דיון, פרסום על פי כללים וכמובן – שיתוף פעולה עם פורטלי מידע או קולגות מתחום העיסוק של אותו עסק.

קידום אורגני ותרומתו

כאשר מדברים על קידום אורגני מתכוונים לשלל פעולות שמקדם האתרים יכול לבצע ללא תשלום ותהיה להן תרומה גדולה להשגת המטרה – קידום האתר. זאת בניגוד לתשלום למנוע החיפוש גוגל או לרשתות החברתיות תמורת פרסום מדויק וממוקד רק לקהל יעד ספציפי שייבחר. הקידום האורגני מבוסס בעיקר על עיבוי של תוכן בתצורות שונות, כפי שמתאים לעסק עצמו, לאני מאמין של בעליו וכמובן – למה שיהיה נכון מבחינת מקדם האתר ונכון לשם קידום אותו העסק. יש לבצע שימוש בתוכן כתוב רהוט, מדויק ונכון, שילוב תמונות או סרטונים שיעזרו לגולש להבין במה מדובר ויענו לו על שאלות, הטמעת קישורים לאתרים נוספים בעלי אותו תחום עניין שיכולים לגולש להרחיב את ידיעתו וכמובן – יצירת הקשר בין אתר האינטרנט עצמו לבין עמוד עסקי ברשתות החברתיות.

את כל אלה צריך לתחזק ולהפעיל על בסיס קבוע, שוטף ויומיומי ללא הפסקה. מכיוון שבעל העסק לא יוכל להרשות לעצמו להקדיש כל כך הרבה זמן לכך – עליו לדאוג לאיש מקצוע בתוך העסק, או במיקור חוץ שיעשה זאת עבורו.

הטמעת מערך הפעולות של הקידום האורגני אורך לא מעט זמן. לכן, יש להתאזר בסבלנות ולאפשר למי שעושה זאת – לבחור בקפידה את הפעולות שיבצע. לא לכל עסק יתאימו בדיוק אותן פעולות קידום. יש חשיבות גבוהה להתאמה האישית – בין אם זהו קידום עבור חנות קוסמטיקה, או עבור יזמות ישראלית. בנוסף, יש חשיבות לפילוח קהל היעד ולדרך הנכונה ביותר לבנות את המסלול, כך שבסופו של דבר – הוא ישיג את התוצאות.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: