שלבים שאתם חייבים להכיר בדרך למיזם רפואי מצליח

תוכן עניינים

אם יש לכם רעיון או אתם בדרך לפתח מיזם רפואי שעומד לשנות את חייהם של רופאים, מטפלים או מטופלים, הנה כמה מהשלבים ששווה לכם להכיר. בראש ובראשונה, עליכם לקחת החלטה שאתם הולכים עם התהליך מההתחלה ועד הסוף. לא נשברים, לא מוותרים בדרך תוך ידיעה שצפויה לכם עבודה קשה ולא פשוטה. אחרת, תוך זמן קצר תגלו שמישהו כבר עשה את זה לפניכם. אז אחרי שהגעתם להחלטה הזו עם עצמכם, בשלב הבא עליכם להבין את משתמש הקצה ואת סביבת העבודה. הרי התחום הרפואי מורכב מבעלי מקצוע ושחקנים רבים כמו מפיצים, חברות ביטוח, אנשי רכשי מטעם בתי החולים, מטופלים ועוד.

מיזם רפואי- מבינים את הספרות, חסימת מתחרים וגופי רגולוציה

יזמות ישראלית בתחום הרפואה הוא תחום שכל הזמן מתקדם ועדיין נמצא בהתהוות. בשלבים הראשונים של כל מיזם עלינו להבין האם הוא באמת יכול לשמש ולשנות משהו בתחום. למשל, אפשר לקחת בתור דוגמא כלי חדשני שישמש רופאים בזמן ניתוחים ואף יקנה יתרון קליני על פני המתחרים, אך לאו דווקא ייבחר בשל העלויות הגבוהות שלו. לאחר מכן עלינו לענות על שאלות דרך קריאת מחקרים ומאמרים שכבר נכתבו ועוסקים בתחום המקביל למוצר או לרעיון שלנו.

יש לשים דגש גם על נושא הקניין הרוחני משום שפטנט שעובר אישור מקנה ליזם זכויות שימוש בלעדיות ומוגבלות בזמן, וכך בעצם אנו מונעים ממתחרים לייצר משהו דומה. עוד משהו שאנחנו צריכים לקחת בחשבון הוא בהיבט של רגולציה. בלי אישור רגולטורי, אי אפשר למכור אף מוצר בתחום והיום הגופים המוכרים הפכו את הדרישות להרבה יותר מורכבות. בנוסף עלינו לשים דגש גם על כיסויים ביטוחיים ולהבין האם למיזם שלנו יש פוטנציאל מכירה על בסיס סל הבריאות/ כיסוי ביטוחי שכבר קיים או שיש צורך במשאבים נוספים במטרה להכניס את הטיפול לכיסוי נפרד. ניתוח השוק, בחירת צוות וגיוס משקיעים הם השלבים הסופיים בתהליך. קיראו על מזימים בתחום טכנולוגיה הולוגרמית>>

 

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: