המדריך לביצוע נכון של שיווק חנות דיגיטלית בגוגל

תוכן עניינים

מי שיש בבעלותו עסק לממכר מוצרים – לבטח רוצה להשיג כמה שיותר לקוחות, הוא ירצה הכנסה גבוהה ככל האפשר. כמו כן, כמובן שירצה ליצור מעגל של לקוחות נאמנים שממשיכים לבצע רכישות ואוהבים את מותג, מתחברים אליו ונותנים בו אמון. אין זה פשוט להשיג את כל אלה. לצורך כך נדרשת הרבה מאוד עבודה, חלקה קשורה באופן ישיר לעסק עצמו או למוצרים שלו ולכן צריכה להיות מבוצעת על ידי בעל העסק או מי מטעמו וחלקה צריכה להתבצע על ידי מי שאמון על הנושא של קידום האתר או החנות ברשת הדיגיטלית. חשוב מאוד לדעת ששיווק חנות דיגיטלית בגוגל יכול להיות שונה משיווק של אתר מסוג אחר. יש חשיבות לפנייה אל איש מקצוע מעולם קידום האתרים שייקח לידיו את המלאכה.

שיווק חנות דיגיטלית בגוגל

שיווק חנות דיגיטלית בגוגל – מקצוע בפני עצמו

הרבה בעלי חנויות או אתרים חושבים בטעות שקידום או שיווק האתר שלהם ברשת הדיגיטלית הוא דבר שהם יכולים לבצע בעצמם. במציאות, מדובר בטעות נפוצה, אך גדולה מאוד. כיום, קידום אתרים הוא מקצוע לכל דבר ועניין. על מנת להציע בו שירותים מתקדמים, ברמה גבוהה וכאלה שיסייעו למגוון רחב של לקוחות להגדיל את מעגל הלקוחות שלהם וכך גם להגדיל את ההכנסה – צריך לדעת לא מעט. יש את מנוע החיפוש של גוגל, המחייב הבנה מעמיקה באופן הפעולה שלו על מנת להצליח ולקדם בו אתרים או חנויות. בנוסף, כמובן שיש את החלוקה בין שיווק ללא תשלום לבין פרסום ממומן.

בתוך העולם הגדול של קידום אתרים יש את שיווק החנויות המקוונות, אשר דומה ושונה בעת ובעונה אחת. מצד אחד, עקרונות רבים משותפים לקידום אתרים רגילים ולקידום אתרים שהם חנויות מקוונות. עם זאת, מולם יש גם עקרונות קידום שיהיו ייחודיים לחנויות דיגיטליות, בשל היותן כאלה מלכתחילה. ההבדלים נעוצים בהבדלים שבין אתרים רגילים לבין אתרי חנויות: הצגת המוצרים, קידום דרך פלטפורמת גוגל שופינג, שמירה על תוכן רהוט ומסודר בתוך עמודי החנות ועוד. יש חשיבות עבור בניית אתר חנות עם מה שחשוב מבחינת אבטחת המידע והנתונים האישיים של הגולשים המתעניינים, או של מי שמבצע רכישה. אלו נושאים שלא צריכים להיות מטופלים כאשר מדובר באתר רגיל.

איך בוחרים את מי שיקדם את אתר החנות?

חשוב לבחור בקפידה את מי שיבצע את השיווק הדיגיטלי של אתר שהוא גם חנות מקוונת. חשוב לשים לב לכמה פרמטרים בבחירת איש המקצוע, להלן כמה מהם:

  • ניסיון רב: בעולם של שיווק וקידום אתרים וחנויות אין כמו ניסיון רב ועשיר ככל האפשר.
  • ניסיון ספציפי בקידום חנויות: מכיוון שיש הבדל, כאמור, בין קידום של אתרים רגילים לבין קידום של חנויות דיגיטליות – חשוב כי מי שיעשה זאת יהיה בעל ניסיון ספציפי בקידום חנויות.
  • המלצות: תמיד כדאי לקבל המלצות ממי שסומכים על דעתו והתנסה בשכירת שירותי קידום בגוגל של חנות דיגיטלית, גם אם מדובר בחנות המציעה למכירה מוצרים בתחום אחר.
  • נכונות ללמידה: תמיד טוב לשמוע מאיש מקצוע שלמרות הידע והניסיון העשירים שלו: הוא עדיין פתוח ללמידה, לקבל עדכונים ושהוא לא קופא במקום. כך גם אפשר להיות בטוחים שקידום החנות בגוגל יהיה יעיל ככל האפשר בזכות אותם עדכונים שיידע עליהם.

חשוב לדעת שקידום של חנות בגוגל חייב להתבצע עבור כל לקוח וכל חנות בנפרד. לכל חנות או בעל עסק יש את המאפיינים האישיים שלהם. על בסיס מאפיינים אלה, אפשר יהיה לבצע את הקידום ולהחליט איך יהיה הכי נכון לבצע את פעולות הקידום.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם: